Λαμβάνετε όλα τα αναγκαία θρεπτικά συστατικά μέσω της διατροφής;

Print
Are you getting these nutrients in your diet?

Λαμβάνετε όλα τα αναγκαία θρεπτικά συστατικά μέσω της διατροφής σας;

Φολικό Οξύ

Γιατί το χρειάζεστε.  Το φολικό οξύ είναι μία από τις οκτώ βιταμίνες ομάδας Β και βοηθάει  στην ανάπτυξη του μητρικού ιστού στη διάρκεια της εγκυμοσύνης. Για αυτό είναι τόσο σημαντικό οι γυναίκες να καταναλώνουν επαρκής ποσότητα πριν και κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης. Το φολικό οξύ συμβάλει στη φυσιολογική σύνθεση αμινοξέων, διαδραματίζει ένα ρόλο στην διαδικασία διαχωρισμού κυττάρων, καθώς επίσης και στο φυσιολογικό σχηματισμό του αίματος.

Που εντοπίζεται. Οι λέξεις φολικό οξύ προέρχονται από την Λατική λέξη folium, που σημαίνει φύλλο, και έχει θετικά οφέλη. Αυτή η βιταμίνη βρίσκεται σε πληθώρα στα πράσινα φυλλώδη λαχανικά. Μπορείτε επίσης να βρείτε φολικό οξύ στα σπαράγγια, στο μπρόκολο, στο αβοκάντο και στα εσπεριδοειδή, όπως επίσης στα καρύδια και στα φασόλια.

Βιταμίνη A

Γατί την χρειάζεστε. Μία σημαντική λειτουργία της βιταμίνης A είναι η υποστήριξη της διατήρησης της φυσιολογικής όρασης. Διαδραματίζει το ρόλο της μετάδοσης των ηλεκτρικών σημάτων από το μάτι στον εγκέφαλο*.

Που εντοπίζεται. Η Βιταμίνη A εντοπίζεται στην πιο ενεργή της μορφή (όπου ο οργανισμός μπορεί να χρησιμοποιήσει) σε μερικές ζωϊκές τροφές, όπως το συκώτι, τα αυγά και το βούτυρο. Οι περισσότεροι άνθρωποι λαμβάνουν τη μεγαλύτερη ποσότητα βιταμίνης A στη μορφή της βήτα-καροτίνης, μία σύνθεση που προσδίδει το βαθύ πράσινο, κίτρινο και πορτοκαλί χρώμα σε πολλά φρούτα και λαχανικά. Το σώμα μπορεί εύκολα να μετατρέψει την βήτα-καροτίνη σε ενεργή μορφή βιταμίνης A. Η βήτα-καροτίνη εντοπίζεται σε πολλές πολύχρωμες τροφές, όπως στα καρότα, στην κολοκύθα, στα ροδάκινα, στα βερύκοκα, στην παπάγια, στην γλυκοπατάτα, στα φυλλώδη πράσινα λαχανικά και στο μπρόκολο.

Ασβέστιο

Γιατί το χρειάζεστε.  Οι περισσότεροι άνθρωποι γνωρίζουν πόσο σημαντικό είναι το ασβέστιο για τη διατήρηση υγιών ιστών, αλλά διαδραματίζει κι άλλο σημαντικό ρόλο στη φυσιολογική νευροδιαβίβαση, οπότε βοηθάει τα κύτταρα στο νευρικό σύστημα ώστε να επικοινωνούν μεταξύ τους.

Που εντοπίζεται. Παρόλο που οι περισσότεροι άνθρωποι το αναζητούν αρχικά στα γαλακτοκομικά προϊόντα — που είναι οι πλουσιότερες πηγές σε ασβέστιο – μπορείτε επίσης να το αναζητήσετε σε φυλλώδη πράσινα λαχανικά, στο τόφου, στα φασόλια και στα αμύγδαλα.

Βιταμίνη D

Γιατί το χρειάζεστε. Η βιταμίνη D συμβάλει στη φυσιολογική απορρόφηση ασβεστίου και φωσφόρου από την πεπτική οδό, οπότε είναι ζωτικής σημασίας η υποβοήθηση του σώματος για τη διατήρηση υγιών δοντιών και οστών, όπου αποθηκεύονται τα μέταλλα. Η βιταμίνη D είναι επίσης απαραίτητη για τη φυσιολογική μυϊκή λειτουργία και υποστηρίζει τη φυσιολογική δραστηριότητα του ανοσοποιητικού συστήματος.

Που εντοπίζεται. Η βιταμίνη D μερικές φορές αναφέρεται και ως η “βιταμίνη του ήλιου,”επειδή το σώμα είναι σε θέση να παράγει αυτή τη βιταμίνη στην επιδερμίδα όταν είμαστε εκτεθειμένοι στο φως του. Όμως, πολλοί άνθρωποι μπορεί να μην εκτείθονται αρκετά στον ήλιο εξαιτίας πολλών παραγόντων, όπως ο τρόπος ζωής για την παραγωγή επαρκής ποσότητας. Υπάρχουν μόνο ορισμένες φυσικές τροφικές πηγές βιταμίνης D. Οι αρχικές είναι τα λιπαρά ψάρια, τα αυγά, οι κρόκοι και το συκώτι, και γι’ αυτό το γάλα μπορεί να είναι μία πολύτιμη πηγή. Σε πολλές χώρες, το γάλα είναι ενισχυμένο με βιταμίνη D.

Κάλιο

Γιατί το χρειάζεστε. Το κάλιο βοηθάει στην φυσιολογική λειτουργία του νευρικού συστήματος, επίσης βοηθάει στην διατήρηση της φυσιολογικής πίεσης του αίματος. Και όλες οι μυϊκές ομάδες, συμπεριλαμβανομένου και της καρδιάς, χρειάζονται κάλιο για την διατήρηση φυσιολογικής μυϊκής λειτουργίας.

Που εντοπίζεται. Τα φρούτα και τα λαχανικά περιέχουν κάλιο. Η καλή πηγή είναι τα πεπόνια, οι μπανάνες, τα αβοκάντο, τα βερύκοκα, τα εσπεριδοειδή και οι φράουλες. Τα λαχανικά με την μεγαλύτερη περιεκτικότητα σε κάλιο είναι οι τομάτες, τα καρότα, το σπανάκι και το μπρόκολο. Το γάλα, εκτός από ασβέστιο και βιταμίνη D, είναι και πολύ καλή πηγή για κάλιο.

*https://efsa.onlinelibrary.wiley.com/doi/pdf/10.2903/j.efsa.2009.1221

Η Susan Bowerman είναι Senior Director of Nutrition Training στην Herbalife Nutrition. Η Susan είναι Εγκεκριμένη Διατροφολόγος και Πιστοποιημένη Ειδικός στην Αθλητική Διατροφή

Χρησιμοποιείτε τα προϊόντα της Herbalife ως μέρος μίας ισορροπημένης και ποικίλης διατροφής και ενός δραστήριου τρόπου ζωής. Δείτε τις συσκευασίες για οδηγίες χρήσης και μην υπερβαίνετε τη συνιστώμενη δόση. Κρατήστε τα προϊόντα μακριά απο παιδιά.

© Herbalife International of America, Inc.
Δεν επιτρέπεται η ολική ή μερική αναπαραγωγή της συγκεκριμένης σελίδας χωρίς προηγούμενη έγκριση. Με την επιφύλαξη κάθε νόμιμου δικαιώματος.
Όλα τα εμπορικά σήματα και οι εικόνες των προϊόντων που παρουσιάζονται σε αυτή την ηλεκτρονική διεύθυνση αποτελούν ιδιοκτησία της Herbalife International Inc.

Η Herbalife έχει υπογράψει τον Κώδικα Επαγγελματικής Συμπεριφοράς του Συνδέσμου Εταιρειών Απευθείας Πωλήσεων και αποτελεί υπερήφανο Μέλος του:

  • Εμπορικο Και Βιομηχανικο Επιμελητηριο Αθηνων
  • Σύνδεσμος Εταιριών Απευθείας Πωλήσεων
  • FSE
  • IADSA
  • SELDIA
  • WFDSA
el-GR | 20/1/2019 7:07:38 μμ | NAMP2HLASPX01